Mini Yoga
21705
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-21705,stockholm-core-1.0.7,select-theme-ver-5.1.1,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

Myerle Hendrix Fysiotherapie Mini Yoga

Hoe lekker is het om je dag met yoga te kunnen en mogen beginnen.

Maar in de huidige maatschappij nemen we er geen tijd voor.

Daarom is er een mini yoga ontwikkeld. Deze yoga sessie duurt 5-15 minuten en is ideaal om in de ochtend uit te voeren.

 

Algemeen tips:
– Doe een korte warm-up door b.v. te huppen
– Draag makkelijk zittende kleren
– Let op en rustige ademhaling
– De bewegingen mogen geen pijn veroorzaken! Wat rekgevoel is prima.
– Het doel is ruimte en ontspanning creëren, (niet oprekken)
– Je kunt zelf kiezen hoe vaak je een bepaalde beweging wilt herhalen
– Probeer de bewegingen zo vloeiend mogelijk uit te voeren, ook van de ene positie naar de andere.
– Voel je vrij om te variëren en enjoy!

Je kunt deze serie op verschillende manieren uitvoeren afhankelijk van je doel
1) Onderhoud beweeglijkheid / ontspanning. Voer alle bewegingen
2) Verbeteren lichaamsbewustwording / coördinatie. Voer de bewegingen extra langzaam uit, liefst met gesloten ogen. Zorg dat elke beweging ongeveer 15 seconden duurt zodat je heel goed kunt voelen wat er gebeurt, waar de spanning zit. Kijk hoe je de beweging steeds iets vloeiender kan laten verlopen. Maak gebruik van een langzame ademhaling met lange uitademing.
3) Activerend / versterkend. Als je aan het eind van een beweging bent span dan al je spieren aan zoals je doet als je je uitrekt bij het gapen. Hierdoor activeer je alle spieren en versterkt het bindweefsel. Dit geeft een wat tintelend gevoel en maakt je wakker en helder.
4) Fasciaverend: Maak een verende beweging in de verschillende eindstanden. Voel goed welk tempo bij je past. Dit zal de veerkracht van je lichaam vergroten. Varieer veel, verander van richting en intensiteit, beweeg zo speels mogelijk.

Wilt u direct een afspraak maken, click dan hier.