Orthomoluculaire toepassingen
21534

Myerle Hendrix Fysiotherapie Orthomoluculaire toepassingen

Fysio,- & Oedeemtherapie Myerle Hendrix heeft gemerkt in de praktijk dat het regelmatig voorkomt dat patiƫnten jarenlang met klachten rond blijven lopen. Dit kan komen doordat het lichaam een tekort heeft aan bepaalde vitaminen of mineralen, met als gevolg dat men chronische- of vage klachten houdt. Een andere reden is dat wellicht de verkeerde voeding genuttigd wordt en de ziekte juist aanhoudt. Daarom heb ik de cursus orthomoluculaire toepassingen gevolgd.

Wat betekent orthomoleculair?

Het is een samentrekking van het Griekse woord orthos, dat ‘goed, juist, recht of gezond’ betekent en het woord moleculair, dat wil zeggen ‘betreffende moleculen’. Orthomoleculair wil dus zeggen: bijdragend aan een goede beschikbaarheid van alle moleculen die het lichaam nodig heeft.

Doel van de therapie
Orthomoleculaire therapie heeft als doel het behouden van een goede gezondheid en het behandelen van ziektes door middel van het kiezen van de juiste voeding om de ziekte te bestrijden. Waar nodig uitgebreid met het innemen van specifieke voedingssupplementen.

Welke fysiotherapeutische klachten zijn op deze manier goed te behandelen?

• Diabetes type 2
  • Overgangsklachten
  • Menstruatieklachten
  • Multiple Sclerose (MS)
  • Neurologische klachten
  • Artrose en artritis
  • Herstel na botbreuken
  • Hart- en vaataandoeningen
Wilt u direct een afspraak maken, click dan hier.